Technika vzdelávania


Len teraz som tu od rána zavárame lebo včera som bola u tety oberať všeličo. A dvakrát tu bola už burka ale mala som aj inú prácu. Mám kódex naplniť resp. napísať plán na tému lektorstvo. Lektor je aj aký si herec lebo má za úlohu rôzne úlohy. Ako sme už mohli vidieť resp. sa stretnúť v tejto oblasti aj v tomto ponímaní lektor má v ďalšom vzdelávaní okrem tradičného vzdelávania resp. učenia tiež sa pohybovať rôznych INŠTÍTUCIACH. Tam narastá význam tzv. vzdelávania aj na pracoviskách. Tzv. samotnom pracovnom procese. Čo raz viac vstupujú do popredia formy vzdelávania ktoré sú orientované na sebavzdelávanie sa. Napr. ide o DISTANCNE vzdelávanie alebo E LIRNING. S tým súvisí aj rozličné poslanie akým je lektorstvo tzv. vzdelávanie dospelých. On môže vystupovať ako tútor v tzv. distančnom vzdelávaní. lektor je tiež ako KAUC. pri tomto sa používa tzv. prezentačná forma vzdelávania.

učenie pri hre

Alebo aj forma online vzdelávania. Nám lektorom sa hovorí že tzv. VZDEĽÁVATEĽMI v ďalšom vzdelávaní. Pre lektora je aj ďalšia pracovná forma je ANDRAGOGA. Pôsobíme aj na špeciálnych miestach alebo robíme prednášame na organizácii. tiež pomáhame pri rôznych úlohách. alebo tiež môžeme byť aj Animátori. Tradičná úloha učiteľa a lektora bude tiež obsahovať konzultovanie aj poradenstvo a podobne. Je v tom tiež zahrnutý aj ďalší cyklus vzdelávania aj tzv. terminológie aj legislatívy. S tým že sa učíme resp. vzdelávame neustále doplňujeme si už získané vedomosti. Je to tzv. celoživotné vzdelávanie. Dá sa tu aj plánovať aj analyzovať patrí sem aj EVALUACIA to je vzdelávanie. Ako získať vlastne lektorské minimum tak že si urobíte či urobíme rekvalifikačné vzdelávanie ktoré ponúka úrad práce vám ho preplatia pokiaľ ste samozrejme vedení ako nezamestnaní.

netráp svoje dieťa

My lektori môžeme použiť učiť na rôzne témy či už workshop či kurzy aj rôzne výcviky. hodiny si môžeme nastaviť buď na 45 min. alebo na celú hodinu a to je 60 minút. Ja sa zameriavam na deti ktoré majú poruchy učenia. Ako je DYSGRAFIA tiež DYSLEXIA a podobne. Mojimi rukami už prešlo už veľmi veľa deti. ich rodičia si ma ako lektorku veľmi pochvaľujú. Ja by som zaviedla tzv. CALLAN metódu na školy a tiež pri poruche učenia. každý lektor by si mal písať poznámky prípravy nie len tak nepripravené. Mali by sme vedieť aj robiť resp. učiť hravou formou . Robiť hry tzv. stimulačné hry a podobne. vedieť aj hodnotiť takéto deti nie im povedať že si hlúpi a podobne. Tiež deti nie sú hlúpe len klasické učivo tak nechápem ale dá sa mi pomôcť. Používať rôzne náučné vzdelávacie pomôcky a opakovať učivo pokiaľ to dieťa nepochopí. Pc ako pomocník.

Top